Galtrup Efterskole
Galtrup Efterskole er en nutidig efterskole på Mors i Nordjylland med mottoet “du skal være kaptajn i dit eget liv". På Galtrup er det en mærkesag, at eleverne udvikler sig både fagligt, socialt og personligt. De har gjort det i rigtig mange år, ja faktisk er de Danmarks ældste eksisterende efterskole. Derfor var et grafisk “facelift” og forholdsvis tiltrængt, da jeg i 2020 gik til opgaven om at skabe et nyt grafisk univers til efterskolen. Dog ønskede man at bibeholde selve bomærket til logoet, hvor kun typografien blev ændret.
Efterfølgende blev jeg fuldtidsansat af efterskolen til at stå for al markedsføring. Derudover underviste jeg i fagene Grafisk Design og Makerspace frem til skoleåret afslutning i 2024, hvor jeg gik fuldtid med NICE NICE.
Jeg har leveret:
Logo og Visuel identitet
Designguide
Webdesign
SEO optimering
Tryksager
Annoncer
Videoproduktion
Fotoproduktion
SoMe (Facebook, Youtube, Snapchat, TikTok)
Afsender:
Projektet startede i min stilling som art director, rådgiver og partner hos Kong Gulerod Reklamebureau. Efterfølgende arbejdede jeg på efterskolen som markedsføringsansvarlig og underviste frem til sommerferien 2024.
Galtrup Efterskole og NICE NICE fortsætter samarbejdet i skoleåret 2024/2025 med vedligeholdelse af websitet galtrup.dk, SEO optimering og videoproduktion.
Signalflag + landeflag = supergrafik
På Galtrup Efterskole kommer eleverne ikke kun på udenlandsrejser to gange årligt, efterskolen reserverer også pladser på skolen til tosprogede elever fra hele verden. Derfor tager supergrafikken også udgangspunkt i landeflag og internationale signalflag. De kombinerede landeflag signalerer multikulturalisme og kulturelle oplevelser, hvorimod de internationale signalflag signalerer kommunikation - et fælles sprog. Dernæst skal supergrafikken symbolisere forskellighed. At der på Galtrup Efterskole er plads til alle, og at alle på et tidspunkt finder sin egen plads i samfundet.
Digital hybrid markedsføring
Skarpladt med et Sony A1 (og et Sony A7III som backup), to kameralinser, to Insta360 X3 kameraer og tre droner, drog jeg af sted, på jagt efter de elever, som leverede de bedste videoer eller fotos.
Sony kameraerne blev filmet enten på DJI gimbal eller håndholdt, og alt blev filmet efter "skyd og løb" metoden, da der ikke var mulighed for genoptagelser i efterskolelivet. Videomaterialet blev typisk filmet i enten 8K 30 fps eller 4K 120 fps, så der kunne beskæres kraftigt eller laves super slow-motion i den efterfølgende video redigering. Dette resulterede imellem 150 og 400 GB videomateriale til gennemsyn på en typisk arbejdsdag.
Alt færdigredigeret videomateriale blev udgivet på Youtube i 4K og blev ofte set i fællesskab med eleverne til fredagssamlinger. Der blev også henvist til videoerne på sociale medier og i skolens fredagsbreve for at inddrage forældrene mere i elevernes efterskoleoplevelser. Udvalgte videoer blev fremhævet på sociale medier og blev klippet sammen med skolens generelle markedsføringsvideoer.
Når skoleåret sluttede, ville hvert elevhold modtage videoerne fra deres skoleår som en form for digital mindebog til glæde mange år fremover.
Samtidig med videoproduktionen blev der taget fotos af eleverne i 50 MP, så der også her var plads til efterfølgende beskæringer. Fotos blev brugt i alle markedsføringssammenhænge og blev delt på sociale medier, før videoredigeringen begyndte, så den samme historie blev fortalt flere gange, men med en anderledes vinkel.
Markedsføring med målbare resultater
Siden projektets start, har jeg brugt Morningscore til at måle den løbende udvikling på søgeoptimering (SEO) for galtrup.dk. Det har givet følgende resultater.
Score pr. md.
18. maj 2020:
198 dkk
1. april 2024:
4.217 dkk
+2029,80%
Besøgene pr. md.
18. maj 2020:
141 klik
1. april 2024:
933 klik
+561,70%
Antal søgeord
18. maj 2020:
259 søgeord
1. april 2024:
1263 søgeord