Galtrup Efterskole

Galtrup Efterskole er en nutidig efterskole på Mors i Nordjylland med mottoet “du skal være kaptajn i dit eget liv". På Galtrup er det en mærkesag, at eleverne udvikler sig både fagligt, socialt og personligt. De har gjort det i rigtig mange år, ja faktisk er de Danmarks ældste eksisterende efterskole. Derfor var et grafisk “facelift” og forholdsvis tiltrængt, da jeg i 2020 gik til opgaven om at skabe et nyt grafisk univers til efterskolen. Efterfølgende blev jeg fuldtidsansat af efterskolen, til at stå for al markedsføring. Derudover underviser jeg i fagene Grafisk Design og Makerspace.

Jeg har leveret:

Logo og Visuel identitet
Designguide
Webdesign
SEO optimering
Tryksager
Annoncer
Videoproduktion
Fotoproduktion
SoMe (Facebook, Youtube, Snapchat, TikTok)

Afsender:

Projektet startede i min stilling som art director, rådgiver og partner hos Kong Gulerod Reklamebureau. I dag arbejder jeg på efterskolen som markedsføringsansvarlig og underviser, hvilket nu gør skolen selv til den direkte afsender på alt sin markedsføring.

Galtrup Efterskole Fotoopgave Dimission
Galtrup Efterskole Inspiration Signalflag
Galtrup Efterskole Inspiration Landeflag

Signalflag + landeflag = supergrafik

På Galtrup Efterskole kommer eleverne ikke kun på udenlandsrejser to gange årligt, efterskolen reserverer også pladser på skolen til tosprogede elever fra hele verden. Derfor tager supergrafikken også udgangspunkt i landeflag og internationale signalflag. De kombinerede landeflag signalerer multikulturalisme og kulturelle oplevelser, hvorimod de internationale signalflag signalerer kommunikation - et fælles sprog. Dernæst skal supergrafikken symbolisere forskellighed. At der på Galtrup Efterskole er plads til alle, og at alle på et tidspunkt finder sin egen plads i samfundet.

Galtrup Efterskole Brochure
Galtrup Efterskole Fotoopgave Nationalpark Thy
Galtrup Efterskole Mockup Keyhanger
Galtrup Efterskole Fotoopgave Bålhygge
Galtrup Efterskole Mockup Hoodie
Galtrup Efterskole Fotoopgave Skitur Østrig
Galtrup Efterskole Webdesign Vedligeholdelse Hjemmeside

Digital hybrid markedsføring

Skarpladt med et Sony A1 (og et Sony A7III som backup), to kameralinser, to Insta360 X3 kameraer og tre droner, drager jeg afsted, på jagt efter de elever, som giver de bedste videoer eller fotos.

Sony kameraerne filmes enten på DJI gimbal eller håndholdt, og alt filmes efter “run and gun” metoden, da der ikke findes retakes i efterskolelivet.

Videomateriale filmes typisk i enten 8K 30 fps eller 4K 120 fps, så der enten kan beskæres kraftigt eller laves super slow-motion i den efterfølgende videoeredigering. Det giver på en typisk arbejdsdag mellem 150 og 400 GB videomateriale til gennemsening.

Alt færdigredigeret videomateriale udgives på Youtube i 4K, og ses oftes i fællesskab med elever til fredagssamlinger. Der henvises også til videoerne på sociale medier og i skolens fredagsbreve, så forældre er mere inddraget i elevernes efterskoleoplevelser. Udvalgte videoer boostes på sociale medier og klippes sammen med skolens generelle markedsføringsvideoer.

Når skoleåret slutter vil hvert elevhold efterfølgende have mere end 20 videoer fra deres skoleår som en slags digital mindebog til glæde mange år frem.

Sideløbende med videoproduktionen, skydes der fotos af eleverne i 50 MP, så der også her er plads til efterfølgende beskæringer. Fotos bruges i alle markedsføringssammenhænge, og deles på sociale medier, før videoredigeringen starter, så den samme historie fortælles flere gange, men vinklet anderledes.

Galtrup Efterskole Fotoopgave Drone Nationalpark Thy
Galtrup Efterskole Fotoopgave Karneval
Galtrup Efterskole Fotoopgave Karneval
Galtrup Efterskole Fotoopgave Fårup Sommerland
Galtrup Efterskole Fotoopgave Drone
Galtrup Efterskole Fotoopgave Årsfest

Relaterede projekter

FGU Nordvest

Radio Limfjord

Trekanten Holstebro