Morsø Forsyning

Her i Danmark er vi heldige at have adgang til verdens bedste drikkevand, og Morsø Forsyning er ansvarlig for at beskytte det på Mors. Dette inkluderer alt fra det klare vand, der strømmer ud af hanen, til det vand, der opvarmer vores hjem, og det vand, der skal renses og returneres til naturen.

Det kan være en udfordring at vænne sig til en ny visuel identitet, nye farvetoner og et helt nyt logo. Dette skyldes, at det visuelle er forbundet med hverdagen og traditionerne, og pludselig bliver det en integreret del af virksomhedens DNA. Og som om det ikke var nok, er virksomheden allerede velkendt i hele bybilledet fordi den leverer et produkt, som alle har brug for. Heldigvis har Morsø Forsyning håndteret denne forandring godt og taget ansvar for de nye retningslinjer.

Jeg har leveret:

Logo og Visuel identitet
Designguide
Webdesign
Bildeko
Plakater
Visitkort

Afsender:

Projektet blev udført i min stilling som art director, rådgiver og partner hos Kong Gulerod Reklamebureau.

Morsø Forsyning Mockup Bildeko Bilindpakning
Morsø Forsyning Mockup Brochure
Morsø Forsyning Mockup Brochure

Vand, vand og atter vand

Den nye identitet afspejler en lang række nøgleord, der primært drejer sig om vand. Dernæst bobler, bølger, rensning, tanke, rørledninger, ringe i vandet, netværk, forløb, start og slut - kort sagt - forsyning.

Det kræver stor indlevelsesevne og mange faglige overvejelser at opnå en ny identitet, der fungerer efter hensigten, og jeg er nået frem til en løsning, der kommunikerer alt dette på en meget simpel måde. 

God respons

Morsø Forsyning modtog designet meget positivt, og det blev stort set godkendt øjeblikkeligt og er siden blivet implementeret i hele virksomheden. Det gælder alt fra daglig brug af papir og visitkort til biler, arbejdstøj, flag, plakater, annoncer og andre tryksager.

Desuden er der blevet udarbejdet en god og letforståelig designguide, så Morsø Forsyning selv kan arbejde videre med den nye visuelle identitet. Med designguiden har jeg udviklet et værktøj til, hvordan Morsø Forsyning kan anvende sin visuelle identitet og sikre, at det visuelle udtryk er både overbevisende og konsistent. Designguiden forklarer blandt andet om afstand til logoet, farvepaletten, brug af skrifttyper og grafik samt en kort forklaring om fotostil - kort sagt, hvordan virksomhedens visuelle identitet kan anvendes i hverdagen.

Morsø Forsyning Webdesign Website Hjemmeside Menu
Morsø Forsyning Plakater Posters
Morsø Forsyning Responsive Hjemmeside Webdesign Webshop

Relaterede projekter

Krone Kapital

Radio Limfjord

Sønderhå-Hørsted Sparekasse