Trekanten Holstebro

Trekanten Holstebro er et boligområde med ca. 3.500 beboere og er kendt for den store alsidighed i beboersammensætningen. Beboerne kommer fra hele verden og er med til at skabe et levende og spændende boligområde med plads til alle.

Navnet "Trekanten" har området fået på grund af de to veje, Thorsvej og Døesvej, der danner formen som en trekant, om området. 

Jeg har leveret:

Logo og Visuel identitet

Afsender:

Projektet blev udført i min stilling som art director, rådgiver og partner hos Kong Gulerod Reklamebureau.

Trekanten Holstebro Inspiration Kort
Trekanten Holstebro Inspiration Livets Labyrint
Trekanten Holstebro Inspiration Alder Udvikling
Trekanten Holstebro Inspiration Multikulturelt Kultur

Inspiration i livet for de lokale

Almennyttige boliger, sociale boliger eller lejeboliger, kært barn har mange navne. Jeg ser selv opvokset sådan et sted. Først i Vejle i Nørremarken og senere i Søndermarken. Som voksen har jeg også boet og arbejdet i Gellerupparken i flere år. Derfor blev jeg også rigtig glad, da Trekanten Holstebro tog kontakt for at få hjælp til markedsføringen.

Inspirationen til den visuelle identitet og logoet har taget udgangspunkt i lokalområdet. Når nu stedet hedder “Trekanten” ville det selvfølgelig være oplagt, at tage udgangspunkt i dette, men hvorfor stoppe der? Hvorfor gøre det åbentlyse og springe over hvor gærdet er lavest? Derfor arbejdede jeg også videre med symbolikerne i området.

Familier og venner i flere generationer og aldre samlet på ét sted i en og samme bydel - som i en lille landsby, hvor nye kan leger med naboerne på gaden, og hvor de gamle sidder på bænken og fortæller gamle røverhistorier.

Man kan også sidde fast i livet - som i en labyrint, men med støtte og indsigt, kan man også finde nye veje, medgang og lykke.

I et boligområde som Trekanten Holstebro, bor man tæt med hinanden og interagerer på en anden måde end i et parcelhuskvarter. Derfor var symboler på sammenhold, sammenhæng, og fællesskab også vigtige.

Hele verden findes i Trekanten Holstebro, og det er også vigtigt at få med. Det giver andre dufte, flere nuancer og mere krydderi på tilværelsen, hvilket inspirerede mig til en mere farverig farvepalette.

Trekanten Holstebro Logo Visuel Identitet
Trekanten Holstebro krydderier farver
Trekanten Holstebro Mockup Drikkedunk
Trekanten Holstebro Hygge 1
Trekanten Holstebro Mockup T-shirt
Trekanten Holstebro Hygge 2
Trekanten Holstebro Logo Varianter
Trekanten Holstebro Mockup Busstop

Relaterede projekter

Viborg Museum

Galtrup Efterskole

Link FGU Nordvest

FGU Nordvest