Sens Food

Sens Food har en drøm. De vil forandre pizzabranchen i Danmark, og åbenhed og kreativitet skal spille en langt større rolle. Det første skridt er at hylde skabelsen af den fantastiske pizza, uanset om den er blevet bagt i din egen ovn, køb hos det lokale pizzaria eller spist i byen klokken 4 om morgenen. En dressing specielt udviklet til at forkæle din pizza. Dette blev starten på den originale pizzadressing, som siden da også har kasten en chilidressing og en hvidløgsdressing af sig.

Jeg har leveret:

Logo og Visuel identitet
Emballagedesigns
Webdesign
Videoproduktion
Rollups
Visitkort

Afsender:

Projektet blev udført i min stilling som art director, rådgiver og partner hos Kong Gulerod Reklamebureau.

Sens Food Brødre
Sens Food Hjemmeside Webdesign Webshop
Sens Food Emballage Pizzadressing
Sens Food Tryksager

Den visuelle identitet

Sens Food fremlagde ønsket om et markant og nemt genkendeligt logo. En visuel identitet med karakter, der kan skabe en behagelig stemning og som man kan have tillid til. Jeg har nedtonet "food" i ordets industrielle betydning så meget som muligt og fremhævet Sens og charme. Derudover har jeg skabt en kraftfuld supergrafik, der fungerer på tværs af medier og som nemt kan videreudvikles i forbindelse med kommende produkter.

Emballagedesign

Sens Foods flagskib er deres pizzasauce, men designet kan nemt overføres til andre varianter af saucer. Med den genkendelige supergrafik, der kan gentages på forskellige typer af produkter, er der aldrig nogen tvivl, når man har en Sens Food produkt i hånden.

Dette udnyttede jeg, da Sens Food lancerede en chilisauce og en hvidløgssauce, som naturligvis skulle have emballagedesigns, der matchede pizzasaucen. Der er lagt vægt på sammenhæng og genkendelighed mellem produkterne.

Samme dressing, nye flasker

Ligesom alle andre varer på markedet, bliver Sens Food også konstant udsat for forandringer, herunder nye flasker. Dette betød, at udseendet skulle tilpasses nye etiketter, men stadig være genkendeligt for dem, der allerede er bekendt med Sens Foods dressinger.

I en sådan situation er det vigtigt, at designet fra starten kan stå på mål for sådanne ændringer. Det gør det også forholdsvis let at ombryde tekst og supergrafik til et andet format. 

I Sens Foods tilfælde var der allerede udviklet en genkendelig kombination af farver, typografi, et skalerbart logo og supergrafik, så resultatet er en genkendelig og naturlig forlængelse af det oprindelige udseende.

Sens Food Emballagedesign Chilidressing
Sens Food Emballage Hvidløgsdressing

Relaterede projekter

Tranum Mølle Destilleri

NoCrap Gourmet

KYST Food